Het “nieuwe normaal” voor de kantooromgeving

Een 1.5 meter kantooromgeving volgens het “nieuwe normaal”

Waarschijnlijk heb je ook weer zin om je collega’s te ontmoeten op kantoor? Want hoewel het thuiswerken qua techniek goed te doen is, hebben we allemaal wel gemerkt dat we het menselijk contact en de sociale interactie nodig hebben. Hopelijk kunnen we elkaar snel weer ontmoeten op kantoor, weliswaar in de nieuwe anderhalve meter samenleving, waarbij ook andere RIVM richtlijnen nog van kracht blijven.

  • Is jullie organisatie hier al op voorbereid?
  • Welke aanpassingen moet je hiervoor doorvoeren?
  • Waar moet je aan denken om de gezondheid van je medewerkers en bezoekers te waarborgen?
  • Welke algemene maatregelen tot voorkoming van besmetting kun je zelf nemen?
<b>Pas je kantooromgeving aan voor het "/>

Pas je kantooromgeving aan voor het "nieuwe normaal"

Net als bij ons All-in office inrichtingsconcept, stellen wij bij het voorbereiden van de kantooromgeving “nieuwe normaal” de gebruiker centraal, deze moet gezond, efficiënt en met plezier in de aangepaste kantooromgeving kunnen werken.

Om medewerkers veilig samen te laten werken, zullen er op korte termijn functionele aanpassingen aan de werkomgeving gedaan moeten worden. Wij willen je hierbij graag helpen. In 4 fases naar een 1.5 meter omgeving voor het “nieuwe normaal”.

Samen zorgen we er op korte termijn en tegen zo laag mogelijk kosten voor dat jullie kantoor weer veilig in gebruik genomen kan worden, zodra het mag. Onze projectadviseurs staan voor je klaar.

Fase 1: Inventarisatie
We bespreken jullie huidige situatie en vraagstuk
Fase 2: Locatiebezoek
We bezoeken de locatie voor het best passende advies op maat
Fase 3: Ontwerp
Een ontwerp dat de functionele aanpassingen weergeeft, incl. offerte
Fase 4: Uitvoering
Het doorvoeren van de aanpassingen op locatie

Voorkom besmetting op kantoor

Hoe voorkom je besmetting op kantoor?

  • Door middel van het navolgen van de richtlijnen van de Rijksoverheid, zoals:
    thuisblijven bij ziekte; 1.5 meter. afstand houden, vermijden van bijeenkomsten, regelmatig handen wassen, niesen en hoesten doen we in de elleboog, gebruik papieren zakdoekjes, enz.
  • Door het spreiden van werktijden om drukte op kantoor te verminderen.

Hoe voorkom je dat collega’s en bezoekers hetzelfde vlak aanraken?

  • Houd veel gebruikte deuren open, of maak deze automatisch.
  • Schakel verlichting laten in op beweging of laat deze aan staan.
  • Verwijder gedeelde pennen (bijvoorbeeld bij intekenlijsten).
  • Neem een persoonlijke drinkfles van thuis mee.
<b>Voorkom besmetting op kantoor</b>
<b>Hoe zorg je voor de juiste werkplekbezetting?</b>

Hoe zorg je voor de juiste werkplekbezetting?

Maximaliseer en bewaak het aantal gelijktijdige kantoorgebruikers

  • Via een intekenlijst bij receptie.
  • Via een toegangscontrolesysteem.
  • Door werkplekken en spreekkamers boekbaar te maken en alleen met boeking toegang tot kantoor geven.

Maak je eigen werkomgeving gereed voor veilig gebruik

In de plattegrond van ons kantoor hebben wij als voorbeeld diverse 1.5 meter oplossingen ingetekend, om aan te geven wat er mogelijk is. Op welke manier je dat kunt toepassen, waar je aan moet denken en welk effect deze maatregelen hebben op de kantooromgeving, medewerkers en bezoekers.  Uiteraard helpen we je graag, zodat ook jullie klaar zijn voor dit “nieuwe normaal”.

Laat hier je gegevens achter en we nemen contact met je op.

    <b>Maak je eigen werkomgeving gereed voor veilig gebruik</b>
    Karlijn

    Heb je vragen of wil je de mogelijkheden bespreken?
    Neem dan contact met ons op

    Eric Arts

    Commercieel Directeur / Projectadviseur